Evde Fizik Tedavi

headline
      Bir hastane ya da klinikte yatamayıp, kendi evinde fizik tedavi ve rehabilitasyon görmek isteyen hastalar için fizyoterapistler eşliğinde evde fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti verilmektedir.

fizyoterapi-maaslariYatalak hastalara, belirli yaralanmalar sonucunda bazı fonksiyonlarını kaybetmiş hastalara, yaşlılığa
bağlı vücut hareketleri kısıtlanmış hastalara fizik tedavi ve rehabilitasyon programları uygulanmaktadır.
    Özellikle; protezi bulunan ya da felç geçirmiş hastalar evde fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti almak istemektedir.

Evde fizik tedavi ve rehabilitasyonun avantajları olduğu kadar dezavantajları da bulunmaktadır. Öncelikle avantajlarından bahsedecek olursak;
     -Hasta sıra beklemez
     -Fizyoterapist ile birebir iletişimde olduğu için tedaviye çabuk yanıt verir
     -Evinde rahat bir şekilde rehabilitasyon alır
     -Evde uygulanan fizik tedavide fizyoterapist hastasıyla birebir ilgileneceğinden ona daha çok zaman ayırır ve tedavi daha verimli geçer.
       Hastaların bir diğer dikkat etmeleri gereken konu ise, fizyoterapist lisans eğitimi almış kişilerden rehabilitasyon program almalarıdır. Bazı fizik tedavi uzmanı eğitimi almamış kişiler tarafından alınacak fizik tedavi uygulamaları başka hastalıklara yol açabilmektedir. Bu nedenle evde fizik tedavi programlarında dikkat edilmesi gereken konu fizik tedavi alacağınız fizyoterapistin ilgili branştan lisans diploması olmasıdır.

Evde Fizik Tedavi Nasıl Uygulanır?

Önceden tanısı konulmuş hastaya, fizyoterapistimiz tarafından yapılan ölçme ve değerlendirmesiyle bir program planlanır. Hastalığın durumuna göre haftalık seans belirlenir ve hedefler çizilir. Hasta ve Fizyoterapiste Uygun saat belirlenir. Yine hastalığın durumuna göre seans içerisinde manuel terapi, kuru iğneleme, kinezolojik bantlama ve elektroterapi kullanılabilir.

Evde Fizik Tedavi Hasta Popülasyonu

Nörolojik Rehabilitasyon ; İnme (felç – hemipleji – stroke), Omurilik Yaralanması (Parapleji – Tetrapleji), Cerebral Palsy (Cp), Brachial Pleksus, Kas Hastalıkları (Duchenn – Beckhenn- Spinal Müsküler Atrofi), Bel fıtığı (Lomber Disk Hernisi – LDH), Omurilik kanal daralma, Stenoz, Boyun Fıtığı (Servikal Stenoz), Faset Eklem Problemleri, Multiple Skleroz (MS), Parkinson, Spina Bifida, Tortikollis, Gullian Barre Sendromu, ALS

Ortopedik Rehabilitasyon ; Ön Çapraz Bağ Yaralanması (ACL) , Menisküs, Diz Protezi, Kalça Protezi, Arka Çapraz Bağ Yaralanması (PCL), Kırık Rehabilitasyon, Adeziv Kapsülit, İmpeigment

Sportif Rehabilitasyon ; Osteoitis Pubis, Kas Herniası, Hamstring Strain, Adductor Strain, Ligament Yaralanması.

Romatolojik Hastalıklar ; Romatoid Artrit, Ankilozan Spondilit, Osteoartrit, Osteoporoz, Fibromiyalji..

Gebelikte Rehabilitasyon, Geriatrik Rehabilitasyon..