Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Soğuk Uygulamaları

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında çeşitli tedavi yolları uygulanmaktadır. Uygulanan tedavi yollarıyla birlikte hastanın hareket sistemini yeniden kazanması sağlanmaktadır.

Fizik tedavi hastanın sağlığına kavuşması için büyük önem taşımaktadır. İlaçlı tedavi sistemine göre sonuçlarını daha hızlı veren fizik tedavi, masaj uygulamaları, soğuk, sıcak uygulamaları ile doğrudan kas, iskelet ve sinir sisteminin uyarılmasıyla yapılmaktadır.

Fizik tedavi süresince kullanılan tedavi yöntemlerinden bir tanesi de soğuk uygulamalarıdır. Soğuk uygulamaları daha çok ortopedik rehabilitasyon uygulama sürecine dâhildir. Soğuk uygulamaları kireçlenmeler ve romatizmal hastalıklar için kullanılmakta olup, ağrının şiddetini azaltmak, ağrıyı dindirmek, vücut ısını azaltmak amaçlı kullanılmaktadır. Ortopedik hastalıkların yanı sıra mide ve beyin kanamalarında da uygulanan bir yöntemi oluşturmaktadır.

Soğuk fizik tedavi uygulamaları soğuk su torbaları, soğutulmuş havlulular, içinde buz olan havlular ve serin sünger banyosu gibi yollarla yapılmaktadır.  Soğuk fizik tedavi uygulamalarının asıl amacı ağrıdan ya da sızıdan sıcak olan bölgeyi soğutmak ve soğutma işleminden kaynaklı olarak da vücudun ağrı oluşumunu engellemek olmaktadır.

Soğuk fizik tedavi uygulamalarının yapılabilmesi için hastanın genel sağlık durumu da önem taşımaktadır. Hastanın genel sağlık durumunda eğer ki Periferik vasküler ya da ateroskleroz gibi hastalığı olanlara soğuk fizik tedavi uygulaması yapılmamaktadır. Soğuk fizik tedavi uygulamasıyla bu hastalıklar daha kötü bir seviyeye getirilebilir. Ayrıca şeker hastalarına da soğuk tedavi yolunun uygulanması sakıncalı olmaktadır.

Bunun yanı sıra soğuk tedavi bebeklere ve yaşı çok ileri olan kişilere uygulanmamalıdır. Çünkü bebeklerin ve yaşlıların bünyesi düşüktür. Bunun için de soğuk tedavi uygulamasını kaldıramayabilirler. Yaşlılar ve yaşı çok küçük olanlar da soğuk tedavi uygulamasının yapılmasının sakıncalı olduğu kişiler arasında yerini almaktadır.

ALINTI: hedefhalk.com