Fizik tedavide egzersiz büyük önem taşıyor

Bel ve boyun fıtıkları, romatizmal rahatsızlıklar, fibromiyalji, inme, skolyoz, kemik erimesi, kireçlenme gibi birçok sağlık sorununun çözümünde son yıllarda önemi daha da çok fark edilen fizik tedavi büyük önem taşıyor. Sağlıklı ve ağrısız bir yaşam sürmenin en doğru yolu dengeli ve doğru bir şekilde yapılan egzersizlerden yani hareketten geçmektedir.
Bir fizik tedavi doktorunun tanı ve tedavi için hastasını muayene etmesinin oldukça önemli olduğunun altını çizen Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Levent Tekin, “ Maalesef günümüzde sıklıkla hastaya hiç dokunmadan, hastanın sadece radyolojik görüntülerine (Emar, MR) veya diğer laboratuvar tetkiklerine bakılarak tanı konulduğunu ve tedavi düzenlendiğine şahit oluyoruz. Ancak doğru bir tanı için hatta tedavinin de başlangıcı için hastaya dokunmak (muayene etmek) mutlak gereklidir. Tedavi sürecinin daha sağlıklı olması ve elde edilen iyileşmenin kalıcı olması için de uygun egzersizleri yapmak çok çok önemlidir” ifadelerini kullandı.

Fizik tedaviyi duymayan yoktur ancak bunun ne olduğunu veya size nasıl yardımcı olabileceğini gerçekten biliyor musunuz? Her yaşta veya hayatın evresinde karşımıza çıkabilen bu tedavi şekli kişilerin çeşitli durumlardan sonra oluşan hareket ve fonksiyon kaybının iyileştirilmesinde, ağrıların giderilmesinde ve olası rahatsızlıkların önlenmesinde fizik tedavi büyük bir rol oynamaktadır.

Fizik tedavide en büyük ilaç egzersiz

Kaynak:Hürriyet