Fizyoterapist ile Hekim El Ele

Prof. Dr.Tülin Düger fizyoterapi hizmetinin sağlıklı yaşam merkezleri içerisinde verilecek olması hakkında açıklamalarda bulundu.

ürkiye Fizyoterapistler Derneği Başkalığı yapan Prof. Dr.Tülin Düger fizyoterapi hizmetinin sağlıklı yaşam merkezleri içerisinde verilecek olmasının ardından her kesin aile hekimi gibi bir de fizyoterapistinin olmasının hastalıkların seyri açısından önemli olduğunu ve kişiye özel eksersiz metotlarının da gündeme gelmesi konusunda önemli bir gelişme olacağını söyledi.

Ankara’ da sağlıklı yaşam merkezi projesi adı ile bir proje başlatıldı. Bu projenin pilot uygulaması Ankara’ da yapıldı. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerinin aile hekimliği ile birlikte çalışma planının kısa zamanda tüm illerde faaliyete geçirilmesi düşünülüyor. Türkiye Fizyoterapistler Derneği tarafından Sincan ve Altındağ’ daki 2 merkez içerisinde rehabilitasyon hizmeti ve fizyoterapi hizmeti verildi. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu’nca başlatılan ve iki ay hizmet veren projenin diğer illere de yayılması bekleniyor.

Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkanlığını yapan Hacettepe Üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Rehabilitasyon ve Fizyoterapi Bölümünde öğretim üyeliği yapan Prof. Dr. Tülin Düger 8 Nisan Fizyoterapistler gününde gelecekteki günlerde herkesin bir fizyoterapisti olmasının mümkün olduğunu söyledi.

Fizyoterapist ile Hekim Omuz Omuza

Düger açıklamalarında, dernek olarak hedefimiz yakın bir gelecekte herkesin bir aile hekiminin yanında fizyoterapistinin de olması. Bu sloganımız gerçekleştiğinde fizyoterapiste ulaşımın kolay olmadığı ve fiyatlarının da yüksek olduğu günlerin geride kalacağı, hekime muayenenin ardından hastanede sırada beklemenin de zaman alıcılı olduğu, eğer ilgili hekim ve fizyoterapist birlikte çalışırlarsa fizyoterapi hizmetinin de yaygınlaşacağını söyledi.

Dernek olarak hedeflerinin herkesin bir aile hekimin olduğu gibi herkesin bir de fizyoterapistinin olması yönünde olduğunu, kolaylıkla ulaşılabilir fizyoterapi hizmetlerinin yaygınlaşmasının derneğin hedefi olduğunu dile getiriyor.

Hastalıklardan Önce Koruyucu Hekimliğin Güçlenmesi İçin

Sağlık Bakanlığının başlatması gereken bu önemli proje hayata geçtiğinde sağlık hzimetleri güçlenecek, bel- boyun hastalıkları, diyabet, obezite, hipertansiyon gibi rahatsızlıklar henüz başlamadan tedavi edilebilecekler. Altındağ ve Sincan’ daki 2 merkezde uygulanan pilot projede kişiye özel eksersiz programları hazırlandı ve takip edildi.
Kronik hastalıklara bağlı olan rahatsızlıkların korunmasında etkili olan fiziksel aktivite ve eksersizlerin aynı zamanda çocuklara eksersiz alışkanlığını kazandırmada da önemli olacağı söylendi.

4-6 Mayıs Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Kongresi

Rehabilitasyon ve Fizyoterapi konusunda 6. Ulusal Rehabilitasyon ve Fizyoterapi konulu kongrede rehabilitasyonda fizyoterapistin rolü ve yapılması gerekenler konuşulacak. 4-6 Mayıs tarihleri arasında The Ankara Hotel’ de gerçekleşecek olan kongrenin ana teması Fizyoterapistleri ilgilendiren rehabilitasyon aşamasında cevap bekleyen sorular olacak.

Kaynak: türkiyemanset.com