Hamilelikte Düzgün Duruşu Öğrenmek Çok Önemli

Gebelik sırasında vücutta birçok değişiklik yaşandığını söyleyen Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, hamile bayanların karşılaşacağı fiziksel problemlerin başında duruş bozukluklarının geldiğini söyledi. gebelikte büyüyen rahim ve memelerin yanı sıra bebeğin beslenmesi için artan vücut yağ depolarının her geçen gün kilo almaya neden olduğunu açıklayan Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, aynı zamanda bu dönemde eklemler arasındaki bağların da gevşediğini belirtti. Bütün bu yaşananların anne adayının vücudunda ağırlık merkezinin öne doğru artması ve sırt bölgesinde kamburluk oluşmasına neden olduğunu belirten Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, gebelikte oluşan bu değişikliklerin gebelik ilerledikçe arttığını söyledi.

Gebelikte duruş bozukluklarına sık rastlandığını söyleyen Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, aynız amanda dizlerde ve sırtta ağrının da görüldüğü bilgisini verdi. Kötü duruş pozisyonunun koldaki sinirlerde baskıya neden olup elde uyuşmanın ortaya çıkabileceğini kaydeden Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, gebelikte oluşan duruş bozukluklarına bağlı yakınmaların doğumdan sonra geri döndüğünü, ancak doğum sonrasında oluşan sarkmaların kalıcı olabildiğini ifade etti.

Gebelikte uygulanan egzersiz programında anne adayına düzgün duruşun öğretilmesi gerektiğini belirten Uzman Fizyoterapist Gökhan Aygül, düzgün duruşun en az çaba ile vücutta en fazla yeterliliği sağlayan pozisyon olduğunu dile getirdi.

Kaynak:sumerhaber.com