Sağlık için hareketsiz kalmayın

Sağlık için hareketsiz kalmayınKırıkkale Valiliği personeline yönelik ofis çalışanlarında sık görülen problemler ve ofis egzersizleri ile ilgili seminer düzenlendi. Düzenlenen seminerde katılımcılara hareket ve egzersizin önemi anlatıldı.A+A-UYGULAMALI EĞİTİM VERİLDİToplantıya Kırıkkale Vali Yardımcısı Dr. Ayhan Özkan’ın yanı sıra valilik çalışanları katıldı. Kırıkkale Valiliği konferans salonunda gerçekleşen seminerde, Fizyoburak Fizik Tedavi Danışma Merkezi kurucusu, Fizyoterapist ve Manuel Terapist Burak Pekdoğan tarafından, ofis ortamının çalışanların beden sağlığı konusunda nasıl düzenlenmesi gerektiği ve ofiste hangi tür egzersizlerin yapılabileceği konusunda nasıl düzenlenmesi gerektiği ve ofiste hangi tür egzersizlerin yapılabileceği konusunda uygulamalı eğitim verildi.HASTALIKLARA YOL AÇIYOROfis çalışanlarında en çok kas ve iskelet sistemi hastalıklarının görüldüğünü belirten Fizyoterapist Pekdoğan bu tip hastalıkların önlem alınmazsa ciddi hastalıklara dönüşülebileceğini söyledi. Omurgayla ilgili problemlerin altında hatalı oturma ayakta doğru biçimde durmama ve hareketsiz kalma gibi faktörlerin yattığını ifade eden Fizyoterapist Pekdoğan, “Başta ülkemizi ele alırsak her 100 kişinin 80’i ciddi bir bel boyun ve sırt ağrısı bulunmaktadır. Bu ağrıların asıl kaynağı yanlış oturma pozisyonu ve hareketsizliktir. Bu tip durumlar da hastaların ciddi bir problem olan bel fıtığı, boyun fıtığı gibi hastalıklara yakalanmalarına sebep olmaktadır”BOL BOL HAREKET ETMELİFizyoterapist Pekdoğan, seminerine şu sözlerle devam etti: “Hatalı oturma pozisyonu nedeniyle sadece fıtık problemleri değil, hareketsizlikten kaynaklı şişmanlama problemi, hormonal bozukluklar ve tip 2 Diyabet gibi ciddi rahatsızlıklar da meydana gelmektedir. Bu yüzden yapılması gereken her bireyin günde en az 45 dakika yürümesi ve masa başında çalışan tüm bireylerin saat başı en az 10 dk ara verip hareket etmesidir”DOĞRU OTURMA POZİSYONUOfis çalışanlarının büyük bir kısmının günde 6-8 saatini oturarak geçirdiğini belirten Fizyoterapist Pekdoğan, bu kişilerin yapması gereken en temel şeyin vücutlarını etkili egzersizlerle birlikte harekete geçirme olduğunu vurguladı. Ofiste yapılabilecek hareketlerin de belirli bir şeklinin olduğunu ifade eden Fizyoterapist Pekdoğan, “Ofis egzersizleri genellikle eklemlerin doğal sınırının korunmasına yönelik olması gerekir.” Dedi Kaynak: Sağlık için hareketsiz kalmayın

KAynakÇilgazetesi.com